Na vybavení nezáleží

Máte to v rukách. Môžete si kúpiť profesionálny fotoaparát, nainštalovať profesionálne aplikácie na úpravu fotiek a písanie textu, ale obsah za vás sami nevytvoria.

Áno, v ideálnom prípade by ste mali mať MacBook, iPhone, iPod a zrkadlovku s objektívom drahším ako všetko ostatné dokopy. Ale aj tak obsah, ktorý vytvoríte bude niesť váš rukopis. Aj keby ste mali gitaru, efektové pedále a zosilovač ako slávny rocker Eddie Van Halen, keď na to všetko zahráte, budete znieť ako Vy. Nie ako Eddie :)

Ľudia bývajú posadnutí nástrojmi a zariadeniami, miesto toho aby sa starali o to čo s nimi budú robiť.

Zamerajte sa na to čo robí obsah skvelým. Nerozmýšľajte nad tým aké by to bolo keby som písal tento text na MacBooku, nerozmýšľajte nad tým, ako by môj produkt vyzeral keby som mal profesionálne vybavené fotoštúdio. Odfoťte ho mobilom, text napíšte na starom PCčku a publikujte.

Pre veľa ľudí je profesionálne vybavenie akýmsi pomyselným rebríkom. Nechce sa im hodiny trénovať a myslia si že keď utratia niekoľko tisíc za vybavenie tak začnú tvoriť kvalitný obsah. Hľadajú skratku. Ale na to aby ste boli dobrí nepotrebujete najlepšie vybavenie. A určite nie keď začínate.

Často vidíme, ako zákazník chce začať písať firemný blog, vytvárať videá, robiť produktové fotky ale zasekne sa na tom, aké nástroje má používať. Podstatný je ale obsah! Môžete utratiť tisíce eur za vybavenie ale pokiaľ nemáte čo povedať, tak jednoducho nemáte čo povedať…

Chceli by sme krásne kancelárie s hi-tech vybavením a ďalšími zbytočnosťami. Ale to nie je podstatné. Naozaj podstatné je získať zákazníka a zarobiť peniaze. Vezmite čokoľvek čo máte po ruke, alebo čo si môžete lacno zaobsatarať a pusťte sa do práce. Na vybavení nezáleží.

Dôležité je to robiť najlepšie ako viete s tým čo máte. Máte to v rukách.

Tento záznam bol pridaný do Nezaradené dňa od .

O Matúš Hajduk

Pomáham, radím, hodnotím, učím vás. Čítam, píšem, fotím, hrajem sa. Som aj konzultant pre internetový marketing, sociálne médiá, webovú použiteľnosť a SEO. Rád asistujem pri navhovaní vízie, formulovaní zamerania, realizovaní prieskumov, rozvíjaní firemnej kultúry a tvorbe firemnej identity. Poskytujem poradenstvo a praktickú pomoc. Učím chápať marketing a reklamu. Špecializujem sa na marketing pre malých a stredných. Nepracujem zadarmo ale naučil som sa s malým rozpočtom dosahovať citeľné výsledky a viditeľné napredovanie. Pre náročných marketingovú činnosť zabezpečujem v spolupráci s reklamnou agentúrou LAVACOM z pozície account manažéra. Nie som opatrne zdvorilý. Pri spolupráci otvorene prezentujem svoj názor a nebojím sa povedať “Toto je kravina.”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>