V prvom rade si povedzme na rovinu, že na to aby ste nižšie uvedené typy ľudí dostali do svojej firmy, musíte ponúkať o trochu viac ako je bežné. Nebavíme sa ale o peňažnom ohodnotení. Aj keď je to samozrejme dôležité, oni nepracujú pre peniaze. Nemajú problém si nájsť prácu, oni majú problém nájsť schopného zamestnávateľa.
Musíte byť iný ako je bežné aby vo vašej firme chceli pracovať výnimoční ľudia.
- nepracujeme od nevidím do nevidím
- nepracujeme s hlúpymi ľuďmi
- nepracujeme s tyranmi
- nepracujeme s neschopnými manažérmi, ktorí svoje postavenie zdedili
- nepracujeme s niekým, kto nemá snahu sa zlepšovať
- nepracujeme vo firmách, kde je absencia firemnej kultúry
- nepracujeme vo firmách, kde je umelé neznesiteľné konkurenčné prostredie
- nepracujeme vo firmách, kde je zbytočná byrokracia
Čo by ste o nás mali vedieť
- veľa z nás nemá vysokú školu
- veľa z nás nemá klasický životopis a neplánuje ho pre vás pripraviť
Hľadajte samostateného manažéra
Tento človek vás môže sám posunúť o level vyššie. Angažovanie takého človeka je pre firmu výhra a môže z nej ťažiť dlhé obdobie. Sú to ľudia, ktorí do vašej firmy prídu ako čerstvý jarný vánok s nádychom prichádzajúceho leta. Sú to ľudia, ktorí majú svoj vlastný cieľ a dosiahnu ho. Nepotrebujú dozor, nepotrebujú vedenie, nepotrebujú každý deň poradu.
Ak chcete svoju firmu posunúť o level vyššie, tento človek by Vám nemal chýbať. Po angažovaní si určia svoj vlastný smer a keď ich necháte byť, budete prekvapený čoho je človek schopný. Sami si nájdu problém, ktorý bez vášho vodenia za ručičku vyriešia.
Najmite lepšieho stajlistu
Pri rozhodovaní medzi dvoma kandidátmi sa rozhodnite na základe ich schopnosti stylovat. Nezáleží na tom, či bude pracovať na oddelení marketingu alebo obchodný zástupca, stylistické schopnosti sa vám vyplatia vždy.
Stylistické schopnosti znamenajú, že uchádzač ma predstavivosť, jasnú myseľ a predpoklad komunikačnej schopnosti.
Hľadajte fotografa
Máte reštauráciu, bar, IT firmu, hotel, stánok rýchleho občerstvenia a podobne? Pri rozhodovaní o tom, koho najmete sa prestaňte pozerať na zovňajšok uchádzača, pozerajte sa na obsah, ktorý dokáže vytvoriť. Dobrý fotograf vás môže zadarmo spropagovať na socialnych sieťach. Získa pre vás fanúšikov, odprezentuje vaše podnikanie a bude ho to baviť.
Ako ich nájsť
Ako je napísané v úvode, ak ste skvelá firma oni si Vás nájdu. Budete zavalení životopismi ale podľa toho v žiadnom prípade nevyberajte. Životopis je plný nezmyslov a výmyslov.
Vyžadujte od uchádzačov k žiadosti úvodný (motivačný) list, kde Vám uchádzač ukáže ako je schopný napísať adresovaný prezentačný obsah. V liste uchádzač píše svoje myšlienky, ktoré musí adresovať konkrétnej osobe alebo konkrétnej firme. Budete tak môcť jednoduchšie odhadnúť do akej miery je tou osobou, ktorú hľadáte. Keď zo slov, ktoré si prečítate vytušíte, že možno je to ten pravý, pozvite si ho na pohovor.
Nehľadajte opatrne zdvorilých
Ako sa môžete posunúť v pred keď Vám žiaden zamestnanec nepovie pravdu. Nehľadajte takých, ktorý sa všemožne vyhýbajú konfliktom a zapáleným debatám. Chcete so svojimi zamestnancami a spolupracovníkmi preberať zaujiímavé témy, viesť naozaj zaujimavé diskusie a na konci rozhovorov chcete mať pocit, že si z nej niečo odnášate. Pokiaľ budete mať firmu plnú opatrne zdvorilých spolupracovníkov, nikto vám nepovie “Toto je kravina.”
Vytvorte prostredie kde sa nikto nebude obávať otvorene prezentovať svoj názor a skvelí ľudia prídu samy.